3000190542 |
Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (primer any) |
2019-2020 |
Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
23/9/2019 - 26/6/2020 (30 hores) de 16:00h a 18:00h |
|
INS Neus Català |
|
av. Sant Ildefons, 24 (Cornellà de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
|
| |
|
Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19 |
| |
Tipus activitat |
PL25 Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (primer any)
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 23/09/2019 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació de primer any del programa AVANCEM
|
| |
Objectius |
. Ajudar els centres a visualitzar la relació existent entre les diferents metodologies didàctiques per a l’ensenyament de les llengües i la seva relació amb els programes o accions del Departament que les despleguen (Aprenentatge Integrat de Llengua i Continguts, Immersió Lingüística, Tractament Integrat de Llengües, Pràctica reflexiva, etc.).
. Formar i/o assessorar els docents per al desenvolupament de de seqüències didàctiques i introduir-los al desenvolupament de projectes de comunicació integrats.
. Impulsar i orientar la cooperació entre els docents de llengua, i entre aquests i els docents de matèria no lingüística per a un ensenyament coherent i rendible dels continguts lingüístics.
|
| |
Continguts |
. Plurilingüisme, multilingüisme i competència plurilingüe
. Competència lingüística i comunicativa i competència plurilingüe
. L’ús de la llengua: ús comunicatiu i ús reflexiu
. Les estratègies de transferència interlingüística i la seva explotació didàctica
. El text com a unitat bàsica de treball a l’aula
. La seqüència didàctica: Trets específics i criteris per al seu disseny i implantació
. Introducció als Projectes de comunicació integrats
|
| |
Observacions |
Les dates es concretaran per a cadascun dels centres.
Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19
|
| |
Formador/a |
Gemma Vives
|
| |
Avaluació |
. Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata. D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Primària - Secundària obligatòria - Batxillerat
|
| |
E-mail |
dtbaix@xtec.cat
|
| |
|
|